Ζήτημα εθνικό και θεσμικό.
Ένα εθνικό ζήτημα ανεξάρτητα από το αν συμφωνεί ή διαφωνεί κάποιος με την Συμφωνία των Πρεσπών δεν μπορεί να πραγματοποιείται με μυστική διπλωματία.
Δεν μπορεί να επιτευχθεί η εθνική συναίνεση, όταν δεν ολοκληρώνεται κάθε στάδιο της δημοκρατικής διαδικασίας χωρίς καν να συγκληθεί συμβούλιο πολιτικών αρχηγών.
-Η κοινωνική πόλωση, η μεγαλύτερη που έχουμε βιώσει τα τελευταία χρόνια είναι σε ευθεία συνάρτηση, με την απόλυτη δημοκρατική διολίσθηση, με μια απόλυτη συνταγματική εκτροπή.
-Aναφορικά με την ανθρωπογεωγραφία των συμμετεχόντων στο τελευταίο συλλαλητήριο και στα προηγούμενα, από πότε το ειδικό γίνεται γενικό; Για όσους έχουν μελετήσει τα εργαλεία της προπαγάνδας και του φασισμού (είχαμε την τύχη να περάσουμε ένα εξάμηνο εξετάζοντάς τα), βασικό χαρακτηριστικό τους είναι όταν το ειδικό γενικεύεται.
Από πότε μία μερίδα ανθρώπων που έκαναν επεισόδια, χαρακτηρίζουν το σύνολο των συμμετεχόντων; Είναι σαν να λέμε, ότι όσοι συμμετείχαν στους “Αγανακτισμένους” ανήκουν στους αναρχικούς, απλά επειδή ένα ποσοστό εξ αυτών είχαν προσδιοριστεί ως αναρχικοί.
Δυστυχώς ο δρόμος της κατηφόρας είναι μακρύς και ο κρότος της πτώσης εκκωφαντικός.
Επειδή είδα ίδιοις όμμασι το σύνολο των ανθρώπων που συμμετείχαν, ήταν άνθρωποι νέοι, ηλικιωμένοι, απλοί άνθρωποι, άνθρωποι που δεν μπορούν να διανοηθούν ότι ο ΠτΔ εκλέγεται με 180 βουλευτές και για ένα τεράστιο εθνικό θέμα θα αποφασίσουν σκάρτοι 150 βουλευτές που αλλάζουν φανέλες, ιδεολογίες και κόμματα σε ένα εμετικό πολιτικό αλισβερίσι. Αυτή τη δημοκρατία πρεσβεύετε; Για αυτή τη δημοκρατία αγωνιστήκαμε;
Για αυτό θα έπρεπε η ψήφιση του σχετικού νόμου, που θα κυρώνει τη συμφωνία, να γίνει με πλειοψηφία των 3/5 του όλου αριθμού των βουλευτών, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 28 παρ. 2 του Συντάγματος.
-Διάβασα με έκπληξη για το επίπεδο μας: κάτι χυδαιότητες για φασισταριά, για εθνικιστές, ένα σωρό χαρακτηρισμούς που ούτε τους συγκράτησα όλους.
Θα μπορούσα με ευκολία να απαντήσω με την ίδια γλωσσική πενία και έλλειψη επιχειρηματολογίας αλλά δεν θα το κάνω. Θα παραπέμψω μόνο στο λεξικό του κ. Μπαμπινιώτη για την διαφορά πατριωτισμού και φιλοπατρίας με αυτήν του εθνικισμού. (πρόετρεψε και ο ίδιος όσους μπερδεύονται να συμβουλευτούν το λεξικό του).
-Το ευτελές χιούμορ περί συμμετεχόντων που βλέπουν power of love, για τους σταυρούς που έθιξαν την αισθητική ορισμένων. Τα trolls δεν μπορούν να αγγίξουν αυτούς που στοχεύουν να χτυπήσουν, αλλά δυστυχώς τα βέλη επιστρέφουν στους εγκεφάλους που τα δημιουργούν.
Έτσι γίνεται πάντα με την βλακεία.
“Το βασικό στοιχείο της βλακείας είναι ότι χαρακτηρίζει τον βλάκα”.
Αστεϊσμοί μεταξύ τυρού και αχλαδίου για το ότι κάποτε η Σικελία είχε Έλληνες και ότι οι διαμαρτυρόμενοι θα ζητήσουν μέχρι και αυτήν, λύνουν κάθε πιθανή απορία για τον πνευματικό Μεσαίωνα που βιώνουμε.
-Αναφορικά με τον αριθμό των συμμετεχόντων: Ήταν μερικές εκατοντάδες χιλιάδες; Λιγότεροι, περισσότεροι; Δεν θα υποκύψω σε μια αριθμολαγνεία.
Διάβασα μερικούς να διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους: “Από που και ως που μια μειοψηφία θα καθορίσει τις εξελίξεις;”
Ας μας πείτε εσείς. Αλήθεια ποιος αριθμός είναι ικανός για να αντιληφθείτε ότι η κοινωνία είναι απέναντι; Ότι κάτι δεν έχει γίνει σωστά;
Όταν για την αναθεώρηση του Συντάγματος η κυβέρνηση έχει εισηγηθεί τα εξής:
“Λαϊκή πρωτοβουλία για διενέργεια δημοψηφισμάτων με 500.000 υπογραφές για εθνικά θέματα, 1 εκατομμύριο υπογραφές για ψηφισμένο νόμο (εκτός δημοσιονομικών ζητημάτων) και 100.000. υπογραφές για νομοθετική πρωτοβουλία από τους ίδιους τους πολίτες (άρθρα 44 και 73).”
Όλα αυτά φυσικά αφού τελειώσουμε με το Σκοπιανό.
Και αν είστε κύριοι τόσο σίγουροι για το ότι αποτελούμε μειοψηφία γιατί δεν κάνετε δημοψήφισμα, εσείς οι θεματοφύλακες της δημοκρατίας; Σε ένα δημοψήφισμα που σύμφωνα με τα λεγόμενα σας θα κερδίσετε πανηγυρικά. Η δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα.
Όταν η κυβέρνηση αυτή οδήγησε τη χώρα στο πιο σικέ δημοψήφισμα. Για όσους διαβάζουν ξένο τύπο, ανατρέξτε στα πρωτοσέλιδα όλου του κόσμου εκείνης της περιόδου, τότε που η χώρα μας βίωνε έναν από τους μεγαλύτερους διασυρμούς, απλά για να ματαιωθεί το αφήγημα ότι θα χορέψει όλη η Ευρώπη συρτάκι …
Επίσης για να τελειώνουμε. Το Σκοπιανό δεν έχει καμία σχέση με κάποιον ελληνικό αλυτρωτισμό.
Δυστυχώς (φευ!) ο Μ. Αλέξανδρος είχε δάσκαλο τον Αριστοτέλη και μιλούσε ελληνικά. Δεν είχε τον Κύριλλο και τον Μεθόδιο. Τι να κάνουμε τώρα; Η ιστορική διαστρέβλωση δεν μας ενοχλεί γιατί είμαστε φετιχιστές ή εμμονικοί.
Ο αλυτρωτισμός δεν είναι δικό μας σπορ. Το εθνικό σπορ της χώρας είναι η εθνική συρρίκνωση και τα εθνικά αυτογκόλ.
-Περί ταυτότητας: Σε επιστολή του Διπλωματικού Κύκλου Συνταξιούχων Πρέσβεων. Σύμφωνα με τους καθηγητές Α. Συρίγο και Ε. Χατζηβασιλείου, «η εξαιρετικά ατυχής επιλογή του όρου “nationality” της γειτονικής χώρας συνοδεύεται από τον ορισμό της ως “μακεδονική/πολίτης της Βόρειας Μακεδονίας”. Πέραν όμως αυτού, το άρθρο 7 της συμφωνίας ορίζει ότι με τους όρους “Μακεδονία” και “μακεδονικός” θα περιγράφονται, ως προς την ΠΓΔΜ, η επικράτεια, η γλώσσα, ο πληθυσμός και τα χαρακτηριστικά τους, με τη δική τους ιστορία, πολιτισμό και κληρονομιά. Σίγουρα, αυτό δεν είναι ορισμός ιθαγένειας. Είναι ορισμός ταυτότητας». Επίσης, ο καθηγητής Συρίγος αναφέρει ότι «δίνει γλώσσα, δίνει υπηκοότητα και, δυστυχώς, με τη διπλωματική διακοίνωση δίνει και λαό, όπου για πρώτη φορά αναφέρεται ότι υπάρχει “μακεδονικός» λαός”. Μάλιστα, η αλλαγή του ονόματος από ΠΓΔΜ σε “Βόρεια Μακεδονία” πρακτικά αναιρείται από το γεγονός ότι, με τη συμφωνία, ο λαός της γειτονικής χώρας θα αποκαλείται “μακεδονικός” και όχι “βορειομακεδονικός”».
–Η γλώσσα είναι νοτιοσλαβική. Οι Βούλγαροι ξεκαθάρισαν ότι δεν χρειάζονται μεταφραστή για να συνεννοηθούν με τους Σκοπιανούς.
Προς διευκόλυνση το άρθρο του κ. Μπαμπινιώτη. Αξίζει να τον διαβάσουν ειδικά άνθρωποι που εκφράζουν άποψη για τη γλώσσα των γειτόνων όταν δεν έχουν μάθει ακόμα να γράφουν τη λέξη «συλλαλητήριο».
https://www.protagon.gr/apopseis/i-glwssa-tous-notioslaviki-oxi-makedoniki-44341766752
-Παρατηρώ ότι ο κόσμος μπερδεύει επίσης το Μακεδονικό φύλο με τη γεωγραφία. Δεν μπορώ να σας βοηθήσω περισσότερο.
-Οι προκλητικές δηλώσεις από πλευράς Σκοπίων, πριν ο αλέκτωρ λαλήσει τρεις, πριν καν ολοκληρωθεί η διαδικασία της ψήφισης και στις δύο χώρες τύπου “Υπάρχει μόνο μία Μακεδονία και αυτή είναι η δική μας”, περί “Μακεδόνες του εξωτερικού” θα έπρεπε τουλάχιστον να προβληματίσουν τους προπέτες και να συνειδητοποιήσουν ότι στην πολιτική, πρέπει να ξέρεις ποιον έχεις απέναντι όπως έλεγε και ο Τσώρτσιλ. Εμείς δυστυχώς ούτε ξέρουμε με ποιους μιλάμε ούτε τί λέμε.
-Αναφορικά με τη χρήση ληγμένων χημικών: Υπάρχει έστω ένα πράγμα που έχει κατακρίνει η κυβέρνηση και δεν το έχει διαπράξει, υπογράψει, ακολουθήσει; Έχω μάθει όμως να μην έχω απαιτήσεις από έναν άνθρωπο που ηγείται μιας χώρας και μπερδεύει τη Μυτιλήνη από τη Λέσβο και ψάχνει ακόμα τα θαλάσσια σύνορα. Από έναν πρωθυπουργό που χρησιμοποιεί τη λέξη “Αριστερά” τόσο πολύ ώστε αυτή να μπερδεύεται στο δρόμο και να πιάνεται αγκαζέ και αλαμπρατσέτα με την ακροδεξιά. Και να παραδεχτούμε και κάτι; Το έκανε με τεράστια, υποδειγματική επιτυχία.
Συνεχίστε έτσι. Κάνετε τους αστοιχείωτους αυτής της χώρας να νιώθουν σημαντικοί.
“Βασικό χαρακτηριστικό της απόλυτης παρακμής ενός κράτους είναι όταν οι ηγέτες είναι τόσο ασήμαντοι, ώστε και ο πλέον ταπεινός κάτοικος να νιώθει πιο σημαντικός” .
-Περί συσχετισμού δυνάμεων: Στην διεθνή πολιτική σκακιέρα όσοι μελετούν μέσα στα χρόνια ιστορία θα γνωρίζουν πως τους όρους τους θέτει πάντα ο “ισχυρότερος”. Όχι όμως αυτή τη φορά.
Μια κατάπτυστη συμφωνία. Έχουμε αναλύσει δεκάδες φορές τα σημεία, πλέον τι σημασία έχει; Τώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, η Συμφωνία περνάει στην Βουλή. Για όσους όμως αγαπούν το παρελθόν, στο Βουκουρέστι, ούτε λόγος είχε γίνει για Μακεδονική γλώσσα (εδώ σε αυτή τη συμφωνία ξεχάσαμε και τις σύνθετες λέξεις) ούτε για Μακεδονικό έθνος.
Δυστυχώς μία ακόμη παγκόσμια πρώτη για την Ελλάδα.
-Το αφήγημα ότι τόσες χώρες έχουν αναγνωρίσει τα Σκόπια με τον όρο “Μακεδονία” δεν αποδυναμώνει την ελληνικότητα της Μακεδονίας. Συμπαρατάσσομαι με τους Κυπρίους:
“Μία μη συμφωνία είναι προτιμότερη από μία κακή συμφωνία.»
Και φτάσαμε στο σημείο μηδέν.
Σήμερα πενθεί η Ελλάδα και η Μακεδονία. Αλλά πενθεί και η δημοκρατία. Γιατί καταλύθηκε. Κάποιοι δεν το κατανοούν τώρα, θα το καταλάβουν εν καιρώ.
Για όσους έχουν απορίες, ας διαβάσουν την Πολιτεία του Πλάτωνα.
Και τώρα τι; Και τώρα ξανά, πάλι θα προχωρήσουμε με το κεφάλι ψηλά.
Γιατί το φως της Ελλάδας δεν σβήνει ακόμα και όταν όλα τα φώτα είναι κλειστά.
ΥΓ. Με αυτή τη Συμφωνία διαφωνούσα από την πρώτη στιγμή που την διάβασα. Αν όμως είχε τηρηθεί η διαδικασία, αν σήμερα 180 ψηφίζανε υπέρ της, θα παραδεχόμουνα και εγώ όπως και πολλοί άλλοι, ότι το αποτέλεσμα πρόεκυψε από μία καθαρή δημοκρατική διαδικασία.
Και τώρα τίποτα άλλο. Σιωπή.